سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا تبلیغات در گوگل ادوردز مهم است؟

 

  همانطور که شاید بسیاری از شما بدانید گوگل محبوب ترین و پر جستجو ترین موتور جستجوی جهان است که بر طبق آمار روزانه بیش از 7 میلیارد جستجو در این موتور جستجوی هوشمند انجام می‌شود. پس به دور از انتظار نیست اگر تصور کنیم که مشتری محصولات و خدمات ما در گوگل هستند.  به عبارت دیگر مشتری محصولات و خدمات ما در همان لحظه ای که در گوگل اقدام به جستجوی عبارتی نزدیک به محصولات و خدمات ما می کنند نیاز به ما دارند. بنابراین اگر ما بتوانیم با استفاده از هزینه تبلیغات گوگل و یا سئو سایت در همان لحظه پیش چشم روی این افراد قرار بگیریم بسیار محتمل است که این افراد اگر پاسخ درستی به نیازشان داده شود از کاربر بازدید کننده سایت ما به مشتری محصولات و یا خدمات ما تبدیل شوند و موجوب افزایش فروش و در نتیجه آن افزایش درآمد ما شوند   .

 همانطور که گفته شد برای قرار گرفتن در اولین و برترین جایگاه هایی که ممکن است پیش روی افراد جستجو کننده محصولات و خدمات ما قرار بگیرد، می توانیم از خدمات تبلیغات گوگل ادوردز و یا سئو سایت بهره ببریم. 

سئو  

سئو سایت پروسه ای زمان بر اما نتیجه بخش است که اگر به درستی در وبسایت شما پیاده سازی  شود، می تواند وب سایت شما را برای کلمات کلیدی خاصی بهینه کرده و برترین جایگاه های گوگل را در آن کلمات به دست آورد. بسته به میزان سختی و رقابتی که در کلمات کلیدی مهم برای شما جاری است پروسه سئو یک سایت می تواند از چند هفته تا چند ماه طول زمان نیاز داشته باشد. اما اگر به نتیجه برسد در صورت ادامه مستمر استراتژی‌ های آن بر روی یک سایت برای مدت زمانی چندین ساله می تواند سایت شما را در برترین جایگاه های نتایج موتور جستجوی گوگل قرار داده و در نتیجه آن موجب افزایش ترافیک ورودی به سایت شما و در نتیجه این امر نیز موجب افزایش فروش و درآمد شما بشود. در این بین برای کسب و کارهایی که نمی توانند مدت زمانی را برای انجام صحیح سئو روی سایت خود صرف کنند، گوگل یک راه میانبر را پیشنهاد می‌دهد که همان استفاده از تبلیغات گوگل است.

 تبلیغات گوگل

تبلیغ در گوگل همان راه میانبری است که از سوی گوگل به استارتاپ ها داده می شود تا بتوانند در ازای پرداخت مبلغی به گوگل نمایش در نتایج برتر این موتور جستجو را از آن خود کنند. قیمتی که به گوگل برای دریافت نمایش آن پرداخت می‌شود به دو فاکتور اصلی و مهم بستگی دارد.

·        یکی قیمت در کلمات کلیدی است که از سوی کمپانی گوگل به صورت مزایده ای برگزار می شود. در نتیجه سایتی که در آن کلمه کلیدی مبلغ بیشتری را پیشنهاد دهد به عنوان برنده دریافت نمایش جایگاه از سوی گوگل تعیین می‌شود.

·        عامل مهم دیگری که در تعیین قیمت کلمات کلیدی و هزینه تبلیغات گوگل تاثیرگذار است امتیاز کیفی یک سایت است که از سوی کمپانی گوگل برای هر سایت به صورت عددی بین 1 تا 10 در نظر گرفته می شود. هرچه امتیاز کیفی یک سایت عددی بزرگ‌تر بوده و به 10 نزدیک‌تر باشد این بدان معناست که سایت در وضعیت بهتری قرار دارد و احتمال اینکه از بین رقبا بتواند نمایش در نتایج برتر موتور جستجوی گوگل را به دست آورد بیشتر خواهد بود.

 همان طور که می دانید کاربران اینترنت زمانی که احتیاج به یک محصول و یا دریافت خدمات داشته باشند به راحتی و با سرعت اقدام به جستجوی محصولات و خدمات خود در موتور جستجوی گوگل می کنند و اگر شما اولین و بهترین سایتی باشید که به نیاز آنها پاسخ می‌دهد و بتوانید با کیفیت ترین محصولات و خدمات ممکن را به آنها ارائه دهید، این احتمال که شما را انتخاب کرده و وارد سایت شما شوند و از محصولات و خدمات شما استفاده نمایند بسیار زیاد است. پس می توان نتیجه گرفت مبلغی را که شما بابت پیاده سازی استراتژی های سئو بر روی سایت خود و یا هزینه تبلیغات گوگل پرداخت می کنید در واقع یک سرمایه گذاری است و در صورت درست و بهینه به نتیجه رسیدن در این اقدامات این امکان که چندین برابر هزینه انجام شده به شما برگردد بسیار زیاد خواهد بود.